Angajații au o probabilitate mai mare să raporteze promovări corecte, beneficii speciale și un mediu grijuliu care susține sănătatea și bunăstarea lor. Asia se luptă să se redreseze după pandemia COVID, un fapt subliniat de China – cea mai mare economie din regiune – având o creștere sub așteptări și șomajul în rândul tinerilor la nivel record. Cifrele arată clar provocările cu care se confruntă liderii de afaceri din întreaga Asia. Fiecare companie trebuie să caute să maximizeze potențialul angajaților săi, crescând eficiența și productivitatea. Lista „Cele mai bune locuri de muncă din Asia™ în 2023” oferă un ghid despre cum să atingă acest obiectiv. La companiile care au fost incluse în lista de anul acesta, 90% dintre angajați spun că oamenii depun eforturi suplimentare în compania lor. Ce îi inspiră pe acești angajați să lucreze mai mult și să facă sacrificii pentru a-și ajuta angajatorul să reușească? La „Cele mai bune locuri de muncă™”, angajații raportează constant un nivel mai ridicat de grijă din partea conducerii și a colegilor lor. „Când le arătați angajaților cât de mult vă pasă, vă vor răsplăti cu muncă grea, rate mai mari de inovație și productivitate sporită”, spune Michael C. Bush, CEO al Great Place To Work®. „Cele mai bune locuri de muncă din Asia demonstrează valoarea investiției în angajați și crearea unui mediu echitabil în care toată lumea poate reuși.” Lista de anul acesta include 200 de companii din Asia și Orientul Mijlociu, cu câștigători selectați pentru una dintre cele trei categorii de dimensiuni: mică și mijlocie (10–499 angajați), mare (500+ angajați) și companii multinaționale (mai mult de 1.000 angajați, printre alți factori). Grijă extraordinară În multe privințe, acțiunile care diferențiază „Cele mai bune locuri de muncă din Asia” de un loc de muncă obișnuit sunt cele care demonstrează un standard mai ridicat de grijă față de angajați. Într-un studiu de referință la nivel global, doar 57% dintre angajații globali au declarat că colegii lor se grijesc unii de alții și doar 65% au spus că se pot fi ei înșiși la locul de muncă. Doar 55% dintre angajații unei companii obișnuite spun că locul lor de muncă este psihologic și emoțional sănătos. Cele mai bune locuri de muncă din Asia arată că aceste cifre pot fi îmbunătățite semnificativ. Pentru companiile câștigătoare, 88% dintre angajați raportează un mediu de lucru psihologic și emoțional sănătos. În plus, 90% dintre angajați spun că se pot fi ei înșiși, iar 91% spun că colegii lor au grijă unii de alții Acest nivel crescut de grijă este cel mai bine ilustrat în povești precum cea a companiei de producție și fabricație Leminar, clasată pe locul 19 în categoria mare. Când un veteran cu patru decenii de experiență în companie a dezvoltat o afecțiune oculară debilitantă la întoarcerea sa în India, compania a acționat imediat. Au ajutat la asigurarea valabilității vizei sale și au garantat că primește asistență medicală și emoțională până când s-a vindecat și s-a întors în cele din urmă acasă. Conform unui studiu oferit de  staff agency, la Cele Mai Bune Locuri de Muncă din Asia, 88% dintre angajați spun că conducerea își respectă promisiunile — cu 11 procente mai mult decât punctajul de referință pentru celelalte locuri de muncă evaluate. Un astfel de grad înalt de aprobare se obține deoarece, atunci când liderii spun că le pasă de angajați, acționează și pentru a demonstra cât de mult le pasă. Oferirea de flexibilitate Opțiunile de lucru flexibile reprezintă o altă modalitate prin care companiile își arată grijă față de angajații lor. Multe companii de pe lista „Cele Mai Bune Locuri de Muncă” au menționat lucru flexibil ca una dintre instrumentele lor pentru promovarea bunăstării angajaților și adaptarea beneficiilor la nevoile individuale ale lucrătorilor. La Cadence, clasată pe locul 10 în categoria multinațională, managerii sunt instruiți cu privire la modul de a face ședințele de echipă mai flexibile și de a adapta atât la angajații care lucrează în persoană, cât și la cei care lucrează de la distanță. La Hilton, locul 2 în categoria multinațională, lucrul flexibil înseamnă ceva puțin diferit. Industria ospitalității necesită prezența angajaților în persoană la proprietate în fiecare zi, așa că Hilton caută alte modalități de a oferi flexibilitate. „Flexibilitatea înseamnă mai mult decât alegerea între lucru în persoană sau la distanță”, spune Hilton. Brandul hotelier se gândește la modul de a oferi programare flexibilă, zile libere flotante și partajarea locurilor de muncă, pentru a permite angajaților să echilibreze viața personală și responsabilitățile cu angajamentele de la locul de muncă. Hilton oferă un exemplu practic al acestei flexibilități: La DoubleTree by Hilton Arpora în India, de patru ori pe lună, membrii echipei au posibilitatea să sosească mai devreme sau mai târziu la programul lor obișnuit cu 2-3 ore. Angajații spun că apreciază eforturile de a adapta beneficiile pentru a se potrivi nevoilor lor unice. La Cele Mai Bune Locuri de Muncă din Asia, 84% dintre angajați raportează că au beneficii speciale și unice — cu impresionante 14 procente mai mult decât media stabilită de celelalte locuri de muncă care au participat la sonda

By